Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
5041211504   Programa d'impuls de les danses vives d'arrel tradicional. Edició 2018-2019
2018-2019   Curs. Educació Infantil-Primària
  
   22/10/2018 - 3/6/2019 (30 hores) de 17:30h a 20:30h
   CRP de la Garrotxa
   Crta. dels Garganta, s/n (Olot) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Garrotxa
  
   ESPAI DE DANSA D’ARREL TRADICIONAL Carrer La Fageda s/n Les Preses (La Garrotxa)
  
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018
  
Descripció i   Metodologia:   El Departament d’Ensenyament i el Departament de Cultura presenten la segona edició del Programa d’impuls de les danses vives d’arrel tradicional dins del sistema educatiu, amb un programa conjunt per al curs 2018-2019.

Aquest programa pretén donar a conèixer, o aprofundir en el cas dels centres que ja són actius en aquest camp, les danses populars, o danses vives d’arrel tradicional, recollides a l’inventari que ha impulsat per la Direcció general de Cultura Popular i Associacionisme Cultural del Departament de Cultura (http://dansesvives.cat/).

Aquest programa es desenvolupa en cinc territoris-motor: Terres de l’Ebre, Les Valls d’Àneu, Garrotxa, Barcelona-ciutat i Vallès Occidental. A cadascun dels territoris es compta amb una entitat de referència del món de les danses populars que fa la formació del professorat. Aquesta formació inclourà les danses, el seu context i les eines per a transmetre-les.
  
Objectius   El Departament d’Ensenyament i el Departament de Cultura presenten la segona edició del Programa d’impuls de les danses vives d’arrel tradicional dins del sistema educatiu, amb un programa conjunt per al curs 2018-2019.

Aquest programa pretén donar a conèixer, o aprofundir en el cas dels centres que ja són actius en aquest camp, les danses populars, o danses vives d’arrel tradicional, recollides a l’inventari que ha impulsat per la Direcció general de Cultura Popular i Associacionisme Cultural del Departament de Cultura (http://dansesvives.cat/).

Aquest programa es desenvolupa en cinc territoris-motor: Terres de l’Ebre, Les Valls d’Àneu, Garrotxa, Barcelona-ciutat i Vallès Occidental. A cadascun dels territoris es compta amb una entitat de referència del món de les danses populars que fa la formació del professorat. Aquesta formació inclourà les danses, el seu context i les eines per a transmetre-les.
  
Continguts   DANSES DESTINADES A CI I CM

-Ball de Capgrossos de Les Planes d’Hostoles
-Ball Francès de Beuda
-Ball de Sant Ferriol de Besalú
-La Bolangera de Maià de Montcal
-Corrandes de l’Alta Garrotxa
-4 sessions - Octubre- Novembre: 12 hores
El professorat aprèn les danses
Dilluns (17:30-20:30h):
15/10/2018, 22/10/2018, 12/11/2018, 19/11/2018.

-Desembre-abril
El professorat ensenya les danses al grup-classe que s'hagi decidit i filma el procés

-1 sessió - Abril: 2 hores
Sessió presencial de seguiment de l'alumnat amb filmació, avaluació i correcció
Dilluns (17:30-20:20h) : 15/04/2019

Trobada Inter-centres Dimarts 21/5/2019 - (11:00 a 13:00 hores):
2 hores
Lloc: Pista poliesportiva de Les Preses (la Garrotxa)
  
Observacions   Pep Garcia
  
Formador/a   Esbart Marboleny de Les Preses
  
Avaluació   Objectiu 1: Posar en valor el patrimoni, concretament a través de l’inventari de danses vives, impulsat per la Direcció general de Cultura Popular i Associacionisme Cultural del Departament de Cultura
Indicadors d’avaluació:
Els assistents:
coneixen l’inventari.
identifiquen les danses pròpies de la seva zona.
ballen i coneixen el context de les danses proposades en el programa.

Objectiu 2: Promoure la presència transversal de les danses propulars dins del currículum en aspectes vinculats a la música, a l’educació física, a la cultura i a la història.
Indicadors d’avaluació:
S’han portat a terme les sessions amb alumnes per tal d’ensenyar les danses.
Els alumnes han après les danses i el seu context.
S’han vinculat les danses amb els continguts curriculars que el centre ha considerat més adients.

Objectiu 3: Formar el professorat del centre per tal que pugui fer de transmissor d’aquestes danses.
Indicadors d’avaluació:
Els assistents:
han assistit a la formació
han après les danses i el seu context
tenen les eines per a ensenyar a ballar-les
han impartit les sessions
han fet el seguiment de l’alumnat a través d’una filmació
tenen les eines per a analitzar el procés i fer millores

Objectiu 4: Treballar dins centres educatius algunes de les danses pròpies de la demarcació per tal que els nens, nenes i joves puguin participar activament en la vida festiva i cultural local.

Indicadors d’avaluació:
El centre ha determinat el marc horari per a fer la formació de l’alumnat.
El centre ha facilitat espais per a mostrar les danses apreses en diversos moments del curs escolar.
El centre ha fet visible el programa a través de la pàgina web.

Objectiu 5: Promoure oportunitats per al gaudi de la dansa i per a la cohesió social.
Indicadors d’avaluació:
S’ha portat a terme amb èxit la trobada inter-centres en el marc d’una festa local o bé el centre ha mostrat la dansa en un context festiu del centre i ho ha documentat.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores.
Haver realitzar les tasques descrites i superat l'avaluació.
  
Persones  destinatàries   Professorat de primària, professorat d'escoles de dansa.
  
E-mail   pepgarciami@gmail.com
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   22/10/2018   1730   2030 
 Sessió 2   dilluns   12/11/2018   1730   2030 
 Sessió 3   dilluns   19/11/2018   1730   2030 
 Sessió 4   dilluns   14/01/2019   1730   2030 
 Sessió 5   dilluns   01/04/2019   1730   2030 
 Sessió 6   divendres   24/05/2019   1100   1600 
 Sessió 7   dilluns   03/06/2019   1730   2030 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent