5041211504 |
Programa d'impuls de les danses vives d'arrel tradicional. Edició 2018-2019 |
2018-2019 |
Curs. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
22/10/2018 - 3/6/2019 (30 hores) de 17:30h a 20:30h |
|
CRP de la Garrotxa |
|
Crta. dels Garganta, s/n (Olot)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Garrotxa
|
| |
|
ESPAI DE DANSA D’ARREL TRADICIONAL
Carrer La Fageda s/n
Les Preses (La Garrotxa)
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El Departament d’Ensenyament i el Departament de Cultura presenten la segona edició del Programa d’impuls de les danses vives d’arrel tradicional dins del sistema educatiu, amb un programa conjunt per al curs 2018-2019.
Aquest programa pretén donar a conèixer, o aprofundir en el cas dels centres que ja són actius en aquest camp, les danses populars, o danses vives d’arrel tradicional, recollides a l’inventari que ha impulsat per la Direcció general de Cultura Popular i Associacionisme Cultural del Departament de Cultura (http://dansesvives.cat/).
Aquest programa es desenvolupa en cinc territoris-motor: Terres de l’Ebre, Les Valls d’Àneu, Garrotxa, Barcelona-ciutat i Vallès Occidental. A cadascun dels territoris es compta amb una entitat de referència del món de les danses populars que fa la formació del professorat. Aquesta formació inclourà les danses, el seu context i les eines per a transmetre-les.
|
| |
Objectius |
El Departament d’Ensenyament i el Departament de Cultura presenten la segona edició del Programa d’impuls de les danses vives d’arrel tradicional dins del sistema educatiu, amb un programa conjunt per al curs 2018-2019.
Aquest programa pretén donar a conèixer, o aprofundir en el cas dels centres que ja són actius en aquest camp, les danses populars, o danses vives d’arrel tradicional, recollides a l’inventari que ha impulsat per la Direcció general de Cultura Popular i Associacionisme Cultural del Departament de Cultura (http://dansesvives.cat/).
Aquest programa es desenvolupa en cinc territoris-motor: Terres de l’Ebre, Les Valls d’Àneu, Garrotxa, Barcelona-ciutat i Vallès Occidental. A cadascun dels territoris es compta amb una entitat de referència del món de les danses populars que fa la formació del professorat. Aquesta formació inclourà les danses, el seu context i les eines per a transmetre-les.
|
| |
Continguts |
DANSES DESTINADES A CI I CM
-Ball de Capgrossos de Les Planes d’Hostoles
-Ball Francès de Beuda
-Ball de Sant Ferriol de Besalú
-La Bolangera de Maià de Montcal
-Corrandes de l’Alta Garrotxa
-4 sessions - Octubre- Novembre: 12 hores
El professorat aprèn les danses
Dilluns (17:30-20:30h):
15/10/2018, 22/10/2018, 12/11/2018, 19/11/2018.
-Desembre-abril
El professorat ensenya les danses al grup-classe que s'hagi decidit i filma el procés
-1 sessió - Abril: 2 hores
Sessió presencial de seguiment de l'alumnat amb filmació, avaluació i correcció
Dilluns (17:30-20:20h) : 15/04/2019
Trobada Inter-centres Dimarts 21/5/2019 - (11:00 a 13:00 hores):
2 hores
Lloc: Pista poliesportiva de Les Preses (la Garrotxa)
|
| |
Observacions |
Pep Garcia
|
| |
Formador/a |
Esbart Marboleny de Les Preses
|
| |
Avaluació |
Objectiu 1: Posar en valor el patrimoni, concretament a través de l’inventari de danses vives, impulsat per la Direcció general de Cultura Popular i Associacionisme Cultural del Departament de Cultura
Indicadors d’avaluació:
Els assistents:
coneixen l’inventari.
identifiquen les danses pròpies de la seva zona.
ballen i coneixen el context de les danses proposades en el programa.
Objectiu 2: Promoure la presència transversal de les danses propulars dins del currículum en aspectes vinculats a la música, a l’educació física, a la cultura i a la història.
Indicadors d’avaluació:
S’han portat a terme les sessions amb alumnes per tal d’ensenyar les danses.
Els alumnes han après les danses i el seu context.
S’han vinculat les danses amb els continguts curriculars que el centre ha considerat més adients.
Objectiu 3: Formar el professorat del centre per tal que pugui fer de transmissor d’aquestes danses.
Indicadors d’avaluació:
Els assistents:
han assistit a la formació
han après les danses i el seu context
tenen les eines per a ensenyar a ballar-les
han impartit les sessions
han fet el seguiment de l’alumnat a través d’una filmació
tenen les eines per a analitzar el procés i fer millores
Objectiu 4: Treballar dins centres educatius algunes de les danses pròpies de la demarcació per tal que els nens, nenes i joves puguin participar activament en la vida festiva i cultural local.
Indicadors d’avaluació:
El centre ha determinat el marc horari per a fer la formació de l’alumnat.
El centre ha facilitat espais per a mostrar les danses apreses en diversos moments del curs escolar.
El centre ha fet visible el programa a través de la pàgina web.
Objectiu 5: Promoure oportunitats per al gaudi de la dansa i per a la cohesió social.
Indicadors d’avaluació:
S’ha portat a terme amb èxit la trobada inter-centres en el marc d’una festa local o bé el centre ha mostrat la dansa en un context festiu del centre i ho ha documentat.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores.
Haver realitzar les tasques descrites i superat l'avaluació.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de primària, professorat d'escoles de dansa.
|
| |
E-mail |
pepgarciami@gmail.com
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
22/10/2018 |
1730 |
2030 |
Sessió 2 |
dilluns |
12/11/2018 |
1730 |
2030 |
Sessió 3 |
dilluns |
19/11/2018 |
1730 |
2030 |
Sessió 4 |
dilluns |
14/01/2019 |
1730 |
2030 |
Sessió 5 |
dilluns |
01/04/2019 |
1730 |
2030 |
Sessió 6 |
divendres |
24/05/2019 |
1100 |
1600 |
Sessió 7 |
dilluns |
03/06/2019 |
1730 |
2030 |
|
| |